onsdag

Hanske-handel

En ung trønder ville kjøpe en gave til sin nye kjæreste. Han bestemte seg for å kjøpe et par hansker, noe som han visste hun ville like.

Sammen med kjærestens søster gikk han til City Syd og kjøpte et par hvite hansker. Søsteren kjøpte et par hvite truser til seg selv. Kassadama presterte å forveksle pakkene etter hun hadde ekspedert dem, og katastrofen var et faktum.

Mannen antok at alt var riktig da han sendte pakken sammen med et lite brev:

"Jeg valgte disse da du vanligvis ikke har noen på når vi er på byen sammen sammen. Hadde det ikke vært for din søster hadde jeg valgt en lengre modell med knapper, men hun bruker korte som er lettere å ta av. Vi gjorde det i butikken så det er sant! Disse er lyse, men damen som solgte dem til meg, viste meg sine egne som hun hadde brukt i noen uker. De var bare litt skitne. Jeg fikk henne til å prøve dine og de passet henne utmerket. Jeg skulle ønske at jeg kunne være der å sette dem på deg for første gang, men det er jo sannsynlig at mange andre kommer til å være borti dem før vi sees igjen. Husk å blåse luft i dem før du legger dem vekk, da de sannsynligvis kommer til å bli fuktige ved bruk. Tenk på hvor ofte jeg vil kysse dem gjennom året, og jeg håper du vil ha dem på for min skyld på fredags kvelden. PS! Den siste mote er å ha dem nedrullet, med litt pels synlig"