onsdag

Jensen hos paven

Jensen skrøt til alle at han kjente alle viktige personer i verden. Han sa til alle at han hadde vært på middag med dronning Elizabeth, spilt golf med George W. Bush, vært backstage med de fleste av MTV-stjernene, og han mente han kjente alle i verden. De som kjente ham så seg lei på han, og kameraten, han Olsen sa han mer enn gjerne ville bli med ham til Roma for å hilse på paven.

Jensen og Olsen kom tilbake fra Roma og de andre var nysgjerrige på hvordan det hadde gått.

- Jeg er overbevist nå, sier Olsen. - Da vi var på Petersplassen hvor paven holdte messe, så jeg først at Jensen gikk opp til paven, og han ble stående der en stund sammen med han. Merkelig var det, men da jeg stod der nede hørte jeg en nonne som sto foran meg si til en annen nonne:

- Du Magdalena, hvem er den mannen med den merkelige hatten som står ved siden av Jensen?